Isnin, 30 November 2009

Adakah kita hanya perlu menunggu Imam Mahadi atau khalifah akhir zaman?

Sekarang ini seluruh dunia heboh pasal kiamat walaupun orang kafir sekalipun.Namun,tujuan saya kali ini ialah ingin memberikan pendapat tentang adakah kita hanya terlalu bergantung pada Imam Mahadi dan khalifah khir zaman.Pertama sekali mari kita lihat tentang ciri2 Imam Mahadi.Nama beliau ialah Muhammad/Ahmad bin Abdullah,akhlaknya sama mcm nabi Muhammad tetapi rupanya berbeza,dia akan mentadbir bumi dengan penuh keadilan.Malangnya umat Islam pada masa kini hanya tahu bergantung pada beliau saja.Memanglah beliau yg akan membebaskan Palestin tapi adakah masanya sudah tiba,belum lagi kan?Adakah kita hanya perlu menungu sambil melihat seoran demi seorang rakyat Palestin mati dibunuh oleh Zionis.Insyaalah saya akan berlatih bersungguh untuk menjadi kuat supaya dpt membantu dan berjuang bersama-sama rakyat Palestin menentang Zionis.Saya tak mau bergantung kepada negara yg sekular dan parti yang sekular dari segi perbuatan.Saya tidak merujuk parti mana2 pun hanya sekadar ingin menasihati mereka agar dapat berjihad bersama-sama rakyat Palestin terutama sekali di Malaysia.Tak guna ada parti poltik Islam tapi x nak berjihad atas syarat2 tertentu.Saya minta maaf kalau sekiranya ada mana2 parti yg terasa.Saya sebenarnya sedang merancang untuk menubuhkan satu gerakan jihad yang akan dipimpin oleh Pemuda Bani Tamim.Kalau nak tau tentang siapakah beliau bolehlah layari mana2 laman web ada menceritakan tentang tanda2 kemunculan Imam Mahdi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan